מובילאיי לא לבד: מערכת הבטיחות לרכב של AWACS, משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS, עושה כבוד בעולם

אחרי עסקת הענק של אינטל-מובילאיי: בעולם לא מפסיקים לדבר על פתרונות מצילי החיים שפותחו ויוצרו בישראל, ובמרכזן: טכנולוגיית הראדר המהפכנית של AWACS משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS. אז למה כולם מתלהבים ממנה ולמה גם אתם צריכים להתלהב? יצאנו לבדוק

(שנה גודל)

מערכות התרעה מצילות חיים הפכו לדבר הכי חם השנה בשוק הרכב והטכנולוגיה, לא מעט בזכות רכישת מובילאיי ע"י ענקית המחשבים העולמית אינטל. אבל, מסתבר שגם AWACS הישראלית 'משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS', שפיתחה מערכת רדאר ייחודית לרכב, גורמת לתעשיית הרכב העולמית ולנהגים, לחשב מסלול מחדש, בכל מה שקשור לבטיחות.

עם ממוצע שנתי של הרוג ביום, ולאור היקף התאונות בעולם, כולם כבר מבינים שמערכת הגנה מצילת חיים היא רק עניין של זמן עד שתהפוך לסטנדרט בכל מכונית. AWACS לקחה את הבטיחות צעד אחד קדימה ובשונה מטכנולוגיות אחרות פיתחה רדאר ייחודי ששומר על הנהג והנוסעים ברכב בתנאי מזג אוויר קשים* ובכל שעות היממה.

 AWACS – מערכת של מטוסי קרב אצלך במכונית
בניגוד למערכות הפשוטות שהיו נפוצות עד היום והתבססו אך ורק על מצלמה, הטכנולוגיות המתקדמות של היום מבוססות רדאר, ממש כמו במטוסי קרב. החיישנים מזהים סכנה קטנה כגדולה במרחק של עד 140 מטרים: מהולך רגל שמתפרץ לכביש, דרך אופנוען ש"חותך" אותנו ועד רכב שבולם בפתאומיות ונהג משאית שנמצא על הכביש כבר 18 שעות ברציפות.
הרדאר והמצלמה מעבירים את הנתונים אל מחשב שקולט ומעבד אותם בתהליך שלוקח מיקרו-שניות ואז מגיע השלב שהנהג נכנס לתמונה: המערכת מתחילה לצפצף ולהבהב כך שגם אם הנהג עסוק בהסחת דעת כלשהי או חלילה מנומנם – הוא לא יפספס את הסכנה ויגיב בהתאם. המערכת כל כך מתוחכמת שההתראה על סכנת התנגשות מיידית מגיעה גם מהראדר וגם מהמצלמה, כך שבתרחיש שבו אחד מהשניים לא עובד – השני מגבה אותו.

"AWACS לקחה את הבטיחות ברכב צעד אחד קדימה" | צילום: fotolia

מערכת ראדר או מערכת מבוססת מצלמה בלבד? הבדלים מצילי חיים.
שלא כמו המערכות המתחרות אשר מבוססות על מצלמות בלבד, למערכת הראדר מבוססת המצלמה של AWACS 'משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS', יש יתרונות רבים ש"מכסים" את מעטפת הבטיחות של הנהגים, הנה חלק מהם:

40% יותר טווח זיהוי: בנוסף למצלמה שקולטת עצמים עד טווח מקסימלי של 100 מטר, הראדר מגדיל את טווח הזיהוי של המערכת ליותר מ 140 מטרים, דבר שמעניק כיסוי רחב יותר של הסכנות בדרך ומאפשר יכולת התראה ומניעה מוקדמת.

תדרים של רדאר ללא תלות במזג אוויר: גשם, שלג, חמסין, סופה… שלא כמו מערכות מבוססות מצלמה בלבד, התדרים עליהם עובד הרדאר אינם מושפעים מהגבלות מזג האוויר, מה שמבטיח לנהג ולנוסעים ברכב, שקט נפשי והגנה מקסימלית בכל עונות השנה וגם בתנאי ראות מורכבים.

ביום בלילה ובכל דרך: בניגוד למערכות שמסתמכות על זיהוי ויזואלי בלבד אשר פועלות היטב באור יום, אך נתונות להגבלות של חושך ונסיעה בלילה, טכנולוגית של הראדר של AWACS מאפשרת למערכת לזהות עצמים וסכנות גם בעלטה. הדבר מאפשר נסיעה בטוחה ברכב, גם בדרכים וכבישים חשוכים לחלוטין.

AWACSלא רק לרכבים חדשים
אחד היתרונות המרכזיים של המערכת היא היכולת להשתלב ולהיות מורכבת גם במכוניות יד שניה, שלישית ורביעית.
יתרון זה מטיב מאוד גם עם הכיס של הנהג בישראלי: מעכשיו מי שמתקין מערכת בטיחות ברכב, מקבל הנחה על סך 1,500 שקלים במעמד תשלום אגרת הרישוי השנתית. מדובר בלא פחות ממהפכה, אבל שימו לב! המדינה מאשרת את הצ'ופר הענק הזה רק למספר מוגבל של רכבים (ההנחה מתפרסת על פני 3 שנים ואינה חלה רטרואקטיבית*).

מרצדס, BMW, טסלה ו jeep –כבר בדרך.
מסתבר שהאטרקטיביות של מערכות מבוססות רדאר כבר זוהו ע"י חברות ונהגים רבים בעולם. עובדה היא שיצרניות רכבי היוקרה המובילות החליטו להטמיע כסטנדרט מערכת בטיחות מבוססת ראדר בכל מכונית שיוצאת מקו הייצור – ואם הן עושות את זה היום, אין סיבה שזה לא יהפוך לסטנדרט במכוניות שלנו כבר מחר.

טרם התקנתם מערכת בטיחות ברכב? בידקו האם אתם זכאים להנחה של משרד התחבורה>>

השאירו מספר פרטים ויועץ בטיחות יצור אתכם קשר:

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתנאי השימוש
*התרעות סטייה מנתיב והולכי רגל תלויות בתנאי מזג האוויר אשר עשויים לפגום ביכולת הזיהוי וההתרעה של המערכת.
ההטבה בכפוף להוראות הנוהל ולתקנות התעבורה.
שינוי גודל גופנים