עשוי לעניין אותך גם

מה אתם אוכלים בין הארוחות? לא הגיע הזמן להחליף את החטיפים בבריאים יותר?

בשנות ה- 80 החטיף המועדף היה חטיף גרנולה שאימא שמה לנו עם האוכל או שוקולד שהוצאנו מהמכונה או קנינו במזנון בבית הספר.
עכשיו, אנחנו חיים בתקופה שבה ישנן אופציות רבות לחטיפים.
כמה חטיפים יש לכם בתיק או במגירה בשולחן בעבודה?
יש דרכים בריאות ודרכים לא כל כך בריאות לחטוף נישנוש בין הארוחות.

(שנה גודל)

למה שאתם בוחרים לאכול ולזמן שבו אתם בוחרים לאכול  יש משמעות גדולה.
אלה 5 שאלות שאתם יכולים לשאול את עצמכם שיבהירו האם אתם אוכלים בריא:

1. האם אני באמת צריך את החטיף הזה?
אתם מנשנשים כי אתם באמת רעבים או מסיבה רגשית כמו שיעמום, התרגשות או מתח? האם אתם אוכלים בזמן לא ראוי?
אם אכלת ארוחת בוקר לפני שעה או שארוחת הערב מתקרבת, כנראה עדיף לוותר על החטיף.

תספרו את החטיפים
תכננו לאכול בין חטיף אחד לשלושה ביום.
מי שזקוק ל- 1500 קלוריות ביום יכול להצטרך חטיף אחד, בעוד שאדם שזקוק ליותר קלוריות או אדם שפעיל מאוד, עדיף שיאכל שניים- שלושה חטיפים ביום.
הזמן הטוב ביותר בו עדיף לתכנן אכילה של חטיף הוא במקרים בהם אתם עוברים חמש שעות או יותר ללא אכילה. בנוסף, אם אתם נוטים להיות רעבים באותה השעה בכל יום , זה יכול להיות זמן מושלם לחטיף.

2. האם זה חטיף או ממתק?
חטיף זה מזון המכיל רכיבים מזינים ( כמו פרוטאין, סיבים וקלציום) שהגוף שלך באמת זקוק להם לבריאותו.
ממתק זה אוכל שלא מספק רכיבים מזינים לגוף. ג'אנק פוד.
חטיף יכולים להיות יוגורט, אגוזים או פירות טריים בעוד שממתק יכול להיות עוגה או עוגיה. איזה מהם הוא הנשנוש שלך?

תבחרו נכון
וודאו שאתם בוחרים מזון שמכיל קלציום ( כמו יוגורט או חלב), פרוטאין ( חמאת בוטנים למשל), שומן בריא ( כמו אגוזים או אבוקדו) וסיבים ( פירות, ירקות וקרקרים מחיטה מלאה).

3.האם אני מעמיס בפחמימות?
למרות שקרקרים מחיטה מלאה ופירות טריים הם בחירה טובה לנישנוש בין הארוחות, הם מספקים יותר כשמשולבים עם פרוטאין או שומן בריא.
פרוטאין ושומן בריא עוזרים להאט את הקצב שבו הגוף סופג סוכר מהפחמימות, מה שמוביל לתחושת שובע לזמן ארוך יותר.

תשלבו
נסו לשלב מספר סוגים של מזון בחטיף היומי שלכם.
קרקרים מחיטה מלאה עם חמאת בוטנים או ממרח אבוקדו, או פשוט להוסיף תותים חתוכים ליוגורט.

4. האם אני אוכל בכמויות נכונות?
יש מזונות רבים שיכולים להוות חטיף בריא, אבל אם לא תאכלו אותם בכמות סבירה, אתם יכולים לצרוך יותר קלוריות מהכמות שאתם צריכים.
דוגמא מצוינת לזה היא שקדים. אם אתם אוכלים שלושה חופנים של שקדים, אתם צורכים קרוב ל- 500 קלוריות ו- 42 גרם שומן.
מוטב כמות הקלוריות של חטיף תהיה בין 125 ל- 250 קלוריות, אז המנות הקטנות האלה, שנראות תמימות מגיעות לכמות כפולה או אפילו מרובעת של הקלוריות שאתם צריכים.

תשקלו
תמדדו את החטיפים שלכם. שקדים הם בחירה מצוינת אבל מנה היא רק כ- 28 גרם.
ב- 23 שקדים יש 162 קלוריות, 14 גרם שומן , 6 גרם של חלבון ו-3 גרם של סיבים.
שקדים הם גם מקור נהדר לויטמין E ומקושרים למניעת סרטן והפתחת הסיכון למחלות לב.
אם תבחרו לאכול רק 12 שקדים ( בערך 80 קלוריות), תוסיפו להם פרי או פרוסת גבינה.

5.האם אני אוכל בלי לשים לב?
האם אתם מוצאים את עצמכם יושבים מול הטלוויזיה או המחשב הנייד שלכם עם שקית גדולה של צי'פס? אולי אתם לא מודעים לכמה שאתם אוכלים בפועל. יתכן ואתם לועסים צ'יפס אחרי צ'יפס בלי בכלל לשים לב לטעם של מה שאתם מכניסים לפה.

הכל עניין של כמויות
תכינו מראש את הכמות שאתם רוצים לאכול בצלחת או בקערה.
תיהנו מהחטיף שלכם בסביבה רגועה ללא רעש חיצוני כמו טלפון, מחשב טלוויזיה או כל מכשיר אלקטרוני אחר.
קחו כמה דקות לשמר את הטעם מכל ביס ותיהנו מהאוכל שלכם.

אז… אתם אוכלים בריא?

מקור הכתבה: huffingtonpost
קרדיט תמונה: SROSH ANWAR PHOTOGRAPHY VIA GETTY IMAGES