עשוי לעניין אותך גם

סביב גיל 50? אל תמשיכו להדחיק את מה שהסוכר מתכנן לכם. זה הזמן לפעול

(שנה גודל)

אולי הצלחנו לחמוק מלחשוב על זה עד עכשיו, אבל כשגיל 50 דופק בדלת זה כבר הזמן להקשיב לגוף שלנו, לפני נקודת אל-חזור. מאיפה להתחיל? מאויב הציבור מס' 1 – חוסר איזון ברמות הסוכר בדם. אז איך משיגים את האיזון הזה שהוא הבסיס להכל? ייתכן וזה יותר פשוט משחשבתם…

זה כבר לא סוד שהסוכר הוא אחד מגורמי המחלות העיקרים בעולם המערבי. נכון שהוא גם מקור חיוני לאנרגיה, אבל עם צריכה יומית לא נכונה הוא הופך להפך הגמור – מקור לסכנות בריאותיות מצטברות. אם פעם כל מה שהרופאים ובדיקות המעבדה הזהירו מפניו בנוגע לנזקי הסוכר עבר לנו מעל הראש, ובחרנו להדחיק את תמרורי האזהרה שהגוף אותת לנו – עכשיו בגילאי 50 פלוס זה כבר מאגפון שמנסה לתפוס את תשומת הלב שלנו. אז מה בפיו ולמה ממש לא כדאי לשים אותו על "השתק"?

הגיל להתחיל לשים לב למה שהגוף שלנו מנסה לומר לנו

מפסיקים להדחיק, מתחילים לאזן

אי אפשר להתעלם מהשינויים הפזיולוגיים שמתחילים לטפטף סביב גיל 50. גברים ונשים כאחד מתחילים להיכנס לתקופת גיל המעבר שבאה לידי ביטוי בשינויים הורמונליים, כשאחת ההשפעות הישירות של התהליכים האלו הוא האטה בחילוף החומרים שלנו. ככל שאנחנו מתבגרים התהליך הזה מואץ, מה שמשפיע ישירות על עליה במשקל (בעיקר סביב הבטן). עם ההשמנה באה גם עליה בסיכון למחלות לב, מחלות מטבוליות, כבד שומני ועוד צרות בצרורות. הגורם המרכזי לכל כדור השלג המתגלגל הזה הוא סוכר. רוב הבעיות הגופניות עם השנים ניזונות מנזקים מצטברים של סוכר שמתפתחים עקב צריכת סוכר יומית שאינה מאוזנת, ומובילה לקפיצות/נפילות ברמות הסוכר בדם – אז איך מאזנים את צריכת הסוכר היומית ואיתה את רמות הסוכר בדם?

מתחילים לאזן את רמות הסוכר בדם כבר עכשיו. לפרטים הקליקו כאן>>

המפתח הוא התזונה, אבל לא סתם תזונה…

היום כבר יודעים שהטיפול והמניעה העיקריים של נזקי הסוכר נעשים באמצעות תזונה. ופה גם מתחילה הסאגה האמיתית, כי סוכר מצוי בעצם בכל סוג מזון, אז מאיפה מתחילים להשתלט על הדבר הזה כשמדובר בכל מה שאנחנו מכניסים לפה ביומיום? התשובה נמצאת ממש מתחת לאף שלנו, דרומה… בבטן.

נשמע מיסתורי? ממש לא. בשנים האחרונות מתרחשת מהפכה שעושה הדים בעולם התזונה, ומוכיחה שכל בן אדם מגיב באופן אינדיבידואלי לחלוטין לצריכת סוכר, כשהמקור לכך הוא הרכב חיידקי המעי הייחודי (המיקרוביום) שלו. המחקר פורץ הדרך בתחום המיקרוביום התחיל לפני כ-5 שנים עם שני פרופסורים ישראלים ומכון ויצמן אחד, והוכיח שכדי להשיג רמות סוכר מאוזנות בדם, צריכת הסוכר של כל אחד מאיתנו חייבת להעשות על פי תזונה מותאמת אישית, בהתאמה למיקרוביום האישי.

אלפי הצעות לשילובי מזון (כולל פינוקים) עם ניקוד לשיפור רמות הסוכר | מתוך אפליקציית DayTwo

חברת הטכנולוגיה הישראלית DayTwo לקחה את מסקנות המחקר ופיתחה אפליקציה חדשנית שממליצה לכל משתמש המלצות תזונה מותאמת אישית, על בסיס פרופיל אישי אשר כולל את הרכב החיידקים שלו, בדיקות הדם שלו, ואורח החיים שלו. כל משתמש שולח למעבדה דגימת צואה יחד עם נתוני בריאות אישיים ומשם האלגוריתם שבאפליקציה תופר עבורו המלצות תזונה מותאמות אישית, הכוללות אלפי הצעות למאכלים ושילובי מזון – שגורמים לגוף לאזן את רמות הסוכר בדם בצורה טבעית. מכאן ההימנעות מנזקי הסוכר היא כבר עניין אינטואיטיבי ופשוט לביצוע.