עשוי לעניין אותך גם

הונאות סייבר מסוג "פישינג": 87% מהגולשים מפחדים ממנה…ויש להם סיבה.

זה קורה כל הזמן, וזהו האיום הגדול ביותר עלינו, הגולשים: לתת בטעות את פרטינו לנוכלי-רשת ולאפשר להם לגנוב מאיתנו כספים. איך נזהה? ואיך נשמור על עצמנו מפני הונאות סייבר מסוג פישינג?

(שנה גודל)

הונאות סייבר המכונות פישינג (Phishing) הן אחת מדרכי הנוכלות הוותיקות והשכיחות ברשת, ומהוות כיום את האיום הכלכלי הגדול ביותר על הגולשים. הנוכלים שמתמחים בסוג כזה של הונאה מתחזים לאתר של גוף מוכר, לגיטימי, וחשוב יותר – כזה שאתם רגילים להעביר אליו כספים:  בנקים, חברות אשראי, חברות תיירות ותעופה וחברות של קניות וסחר. בזכות התחפושת הזאת הם מצליחים לגרום לגולש התמים להעביר אליהם פרטים אישיים ורגישים, ובסופו של דבר גם לגנוב את כספו.

איך זה עובד?
הדרך הפופולרית ביותר למשוך את הגולש אל האתר הפיקטיבי היא מייל או סמס בשם חברת האשראי או הבנק, לרוב בעלי תוכן מבהיל נוסח "חשבונך נחסם" או בקשה ל"אישור פרטים אישיים", או, אם מדובר באתר קניות אונליין שאתם נוהגים לרכוש באמצעותו, תוכלו לקבל ממנו מייל או סמס שמעדכנים אתכם על "מבצע מדהים". המייל או הסמס יכיל לינק שבאמצעותו תוכלו להיכנס במהירות לאתר, כדי לפתור את ה"בעיה" או להסתער על "המבצע"; אבל כאמור, זה לא יהיה האתר אלא העתק שלו. ולא תאמינו עד כמה הוא דומה למקור. לא בכדי נופלים רבים כל כך בפח.

רוצים לגלוש בבטחון מלא וללא כל חשש מהונאות ברשת? לחצו כאן >>

קצת עובדות, כמה מספרים

סקר של גוגל מגלה כי בשנת 2015 כ- 45% מהונאות הפישינג המתחזות לגורמים רשמיים הצליחו לגרום לממוענים ללחוץ על הלינק החשוד. דו"ח מיוחד של מעבדות קספרסקי, מחברות האבטחה המקוונות המובילות בעולם, מראה כי הונאות הענק בתחום הפיננסי בשנת 2015 השתייכו לארבע חברות האשראי המובילות: ויזה, אמריקן אקספרס, פייפאל ומסטרכארד. (ומי שלא מתנהל ברשת מול לפחות אחת מהחברות האלה – שיקום). על פי נתוני קספרסקי, למעלה מ- 37 מיליון משתמשים חוו התקפות פישינג בשנת 2014 ו- 75% לא יוכלו לזהות אתר מתחזה.

מחקר של בזק בינלאומי, שנערך באמצעות חברת TNS, מגלה כי 84-87% מהמשתתפים  מבצעים פעולות פיננסיות ורכישות באמצעות האינטרנט, ומשתמשים ובעיקר במחשב הביתי לשם כך. 87% מקרב הנשאלים חוששים מפריצות וגניבת נתוני אשראי, כ-56% מתוכם מביעים חשש רב מאוד. כ-70% הביעו חשש מגניבת מידע אישי כגון תמונות פרטיות ומסמכים או מגניבת פרטים אישיים באמצעות פריצה לחשבונות המייל והפייסבוק. וחשוב ומדאיג אף יותר:  42% מהנשאלים ציינו כי מישהו שהם מכירים חווה גניבת מידע אישי או פריצה באינטרנט. נכון: הבנקים וחברות האשראי וגם אתרי קניות אונליין מפעילים אמצעי אבטחה שונים, אבל אפילו הם לא תמיד יכולים להוביל במירוץ מול מוחם הקודח של נוכלי הרשת, שהולכים ומשתכללים.

מפחיד.

אז מה עושים?

העצה הנפוצה ביותר שניתנת לגולשים המודאגים היא  להיות ערניים ולפתח מודעות לנושא. מומלץ לא להעביר במייל פרטים אישיים שמתייחסים לחשבונות הבנק או כרטיסי אשראי, לא ללחוץ על לינקים לא מוכרים, לעיתים קרובות שם משתמש וסיסמה באתרים שבהם אתם מבצעים רכישות, לבדוק בקביעות את דוחות כרטיס האשראי ולדעת שאף פעם אבל אף פעם – הבנק לא מבקש אימות פרטים בסמס. אף פעם.

אנחנו בטוחים שכבר קראתם ושיננתם את כל סימני האזהרה האלה והם באמת יעילים להפליא, אם אתם תמיד בפוקוס מלא ושיקול דעתכם לא נפגם לעולם. אם אתם כאלה, אתם פטורים מהמשך הקריאה. בהצלחה, אנחנו מקנאים בכם.

לראשונה: הגנת סייבר ביתית

אבל אם אתם לא תמיד בריכוז מושלם? וברגע האמת, מול הסמס הדחוף מהבנק שהגיע בדיוק באמצע ישיבה אחרי בוקר לחוץ של פקקים וילדים – אין מי שיערוב לכם על כך שלא תלחצו על הלינק? אם אתם כאלה – כלומר, אנושיים – הישארו איתנו עוד רגע.

בימים אלו בזק בינלאומי משיקה את שירות ה-  Cyber Wall הבלעדי והחדשני, פרי פיתוח אגף הטכנולוגיות של החברה בהתבסס על פלטפורמת חברת Fortinet. השירות מספק הגנה – ברמת השרת – לכל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית באופן אפקטיבי, יעיל ונוח, ומסנן עבורכם את ניסיונות ההונאה. הפתרון שהיה נגיש עד כה רק לעסקים גדולים יכול להגיע אליכם הביתה ולשמש את כל המכשירים בבית, ללא צורך בחיבור כל מכשיר בנפרד, בלי פגיעה בנוחות הגלישה ומבלי שהמשתמש יצטרך להתקין דבר.

כאשר לקוח מנוי לשירות יכנס לאתר מתחזה המזמין אותו להיכנס לקישור ולהזין את פרטיו האישיים, יפתח עמוד אזהרה של בזק בינלאומי המתריע על עובדת האתר כמתחזה. הלקוח לא יוכל להמשיך למסך הבא, ופרטיו האישיים יישארו שמורים עמו.

"כאשר נחשפנו לנתונים לפיהם רובם המכריע של הגולשים חוששים מגניבת מידע ופרטי כרטיס אשראי, הבנו שקיים צורך אמיתי לפתרונות בתחום, אומר אסף אביב, סמנכ"ל השיווק בבזק בינלאומי.  "משתמשי האינטרנט של היום כבר אינם מסתפקים במהירות גלישה גבוהה. הם רוצים להרגיש בטוחים ומוגנים בעת השימוש באינטרנט ולדעת שהם יכולים לבצע פעולות שונות ללא חשש. השירות החדש שאנו משיקים היום מספק מענה לצורך הזה באופן מתקדם ונוח וללא פגיעה בחוויית הגלישה".

אז אם אתם בשר ודם, כמונו, ועלולים לעשות טעויות מדי פעם, תנו גם לטכנולוגיה לעזור לכם להימנע מהונאות רשת. אל תהיו הקורבנות הבאים.

לפרטים נוספים על שירות ההגנה מפני הונאות סייבר של בזק בינלאומי  לחץ כאן>>