עשוי לעניין אותך גם

כשהונאת הסייבר אמרה שלום לחופשה שלכם

הונאות סייבר המכונות "הונאות פישינג" (phishing) פוגעות מדי חודש באלפים המזמינים טיסות וחופשות ברשת. אתם בטוחים שלכם זה לא יקרה…תחשבו שוב

(שנה גודל)

אלון (28), מנהל צוות פיתוח תוכנה, בחברת הייטק בינלאומית היה לגמרי מאושר אחרי שהשלים הזמנת שני כרטיסי טיסה באינטרנט לנופש קצר ורומנטי בפריז, ב-110 יורו לכרטיס, במקום ב-300. הוא תכנן את זה כבר הרבה זמן, סוף שבוע בהפתעה ליום ההולדת של בת הזוג, פלוס טבעת, פלוס השאלה הגדולה. הדיל הגיע אליו למייל משמיים ובזמן של כל כך הרבה הוצאות, המחיר של הטיסה ועוד מאתר מוכר (לפחות כך חשב) היה בדיוק מה שהוא חלם עליו. הסגירה על הדיל של הטיסה היתה מושלמת, הוא חשב כשנכנס לגיליון האקסל של "פרויקט ההצעה שאי אפשר לסרב לה", לסמן וי גם על הזמנת הטיסה. נשאר לו רק להזמין לינה והכל סגור, אבל הבוקר רק התחיל ולאלון חיכתה ישיבת צוות.

15 דקות לתוך הישיבה ואלון קיבל מייל מאתר הדילים – "ישנה תקלה במערכת הסליקה שלנו והתשלום שלך באשראי לא התקבל". בכדי לשמור על הכרטיסים במחיר המיוחד, המליצו לו לבצע העברה בנקאית. באותו רגע זה נשמע כמו הדבר ההגיוני לעשות בטח לאור המחיר המצוין והאתר המוכר, מה גם שהוא היה באמצע ישיבת צוות  – העברה של 220 יורו בוצעה!

בהמשך היום, כשהמייל על "אישור הזמנה" לא הגיע, אלון הרים טלפון לשירות הלקוחות באתר – אחרי שיחה קצרה הוא הבין שקרה לו מה שהוא חשב שלאדם שכמותו לא יקרה לעולם – הוא נפל קורבן להונאת סייבר שנקראת פישינג. "הבנתי שהמייל שקיבלתי הבוקר היה מייל של נוכל ששלח לי לינק לאתר "מתחזה" שנראה זהה לאתר האמיתי של החברה ומשם כבר לא הייתה לו בעיה להפיל אותי בפח ולגנוב לי את הכסף". מספר לנו אלון.

"תחושת התסכול היתה אדירה! עם כל התכנונים והחלומות ועם כל ההוצאות הכספיות, גם להיות בלי טיסה וגם שיגנבו אותך ב-440 יורו? הייתי מדוכא ואסור היה לי להראות את זה לחברה, זה היה מקלקל את כל ההפתעה, ועל זה תוסיפו את העובדה שאתה מרגיש כמו אדיוט, למרות שזה באמת לא באשמתך". אבל הונאת הסייבר המכונה 'פישינג' הסתיימה בהצלחה. הכסף שהופקד ע"י אלון פעמיים (פעם באשראי ופעם נוספת בהעברה בנקאית) כבר היה בחשבון של ההאקר ואלון הפך למספר נוסף בסטטיסטיקה.

נוכלי הסייבר מזהים את החולשות שלנו ומנצלים אותן בחכמה
הרוב המוחלט של החופשות הספונטניות מוזמן היום ברשת. סקר של מכון Pori העלה שכ-67% מהישראלים משתמשים באינטרנט כדי לתכנן ולהזמין חופשה, כ-54% מהם יזמינו את כל החופשה אונליין ומרבית הישראלים מתגלים כספונטנים כאשר מציעים להם דילים של הרגע האחרון.

הדחף שלנו לתפוס את הדיל "המטורף" והיכולת של מתכנני הונאות הסייבר המכונות "הונאות הפישינג" להעלות במקצועיות מרשימה אתרים מתחזים ולשלוח לנו מיילים שנראים לגמרי אמיתיים עם מחירים מפתים – הופך את הונאות הסייבר בתחום התיירות לתופעה שקשה לחמוק ממנה.

shutterstock_305784164

סכנה שאורבת לך בכל פעולה ברשת
הרגע הזה, שבו אתה מבין שלמרות ששמעת על זה פעם ואתה כבר מכיר את זה, נפלת קורבן להונאת סייבר שנקראת 'פישינג', הוא הרבה יותר ממתסכל. הוא יכול לעלות לך בהרבה מאוד כסף. מספיקה פעם אחת שלא שמת לב ונכנסת לעמוד לא נכון של אתר שמתחזה לאתר שחיפשת, שנכנסת ללינק שנשלח לך כביכול מהבנק ונראה לגיטימי, או הזנת את סיסמת ה- paypal שלך באתר שנראה בטוח ותוך דקות פרטי האשראי שלך או חשבון הבנק שלך יכולים להיות בידיו של מישהו אחר.

דו"ח של מעבדות קספרסקי, מחברות האבטחה המקוונות המובילות בעולם, חושף כי 24.8% מהגולשים באינטרנט נפלו קורבן למתקפות סייבר מסוגי 'פישינג' שונים. 31.45% מהונאות הסייבר שנקראות 'פישינג' עשו שימוש בשמות של אתרים מובילים, חברות וחנויות מקוונות ומערכות לתשלומים אלקטרונים. חברת האבטחה הבינלאומית מק'אפי מזהה עלייה בניסיונות הונאת הסייבר שנקראות 'פישינג' בדגש על תיירות – טיסות ולינה כבר מ-2012.

אז מה עושים?
בשורה התחתונה אין כמעט דרך לברוח מזה, אין "לי זה לא יקרה". שיטות ה'פישינג' בארץ ובעולם רק הולכות ומשתכללות ומפילות איתן יותר ויותר גולשים תמימים. ככל שאנו עושים יותר פעולות ברשת ומתרגלים לתת את פרטינו האישיים והבנקאיים ביתר קלות, כך אנו חשופים יותר לסכנה הכלכלית הגדולה ביותר שקיימת היום ברשת – הונאות הסייבר המכונות 'פישינג'. אבל שימו לב, במקביל להשתכללות שיטות ה'פישינג', יש גם פריצת דרך בהתמודדות מולן.

הכירו את ה- Cyber Wall 
בזק בינלאומי השיקה את שירות ה- Cyber Wall הבלעדי והחדשני, פרי פיתוח אגף הטכנולוגיות של החברה בהתבסס על פלטפורמת חברת Fortinet. השירות מספק הגנה – ברמת השרת – לכל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית באופן אפקטיבי, יעיל ונוח, ומסנן עבורכם את ניסיונות ההונאה. איך זה קורה בפועל? כאשר מנוי נכנס לאתר מתחזה המבקש להזין פרטים אישיים – ייפתח עמוד אזהרה של בזק בינלאומי המתריע על כך שמדובר באתר מתחזה. הלקוח לא יוכל להמשיך למסך הבא, ופרטיו האישיים יישארו שמורים עמו.
"כאשר נחשפנו לנתונים לפיהם רובם המכריע של הגולשים חוששים מגניבת מידע ופרטי כרטיס אשראי, הבנו שקיים צורך אמיתי לפתרונות בתחום". אומר אסף אביב, סמנכ"ל השיווק בבזק בינלאומי. "משתמשי האינטרנט של היום כבר אינם מסתפקים במהירות גלישה גבוהה. הם רוצים להרגיש בטוחים ומוגנים בעת השימוש באינטרנט ולדעת שהם יכולים לבצע פעולות שונות ללא חשש. השירות החדש שאנו משיקים היום מספק מענה לצורך הזה באופן מתקדם ונוח וללא פגיעה בחוויית הגלישה.
מדובר בפתרון שהיה נגיש עד כה רק לעסקים גדולים, וכעת הוא מגיע גם לאנשים פרטיים. הוא משמש את כל המכשירים בבית, ללא צורך בחיבור של כל מכשיר בנפרד, בלי פגיעה בנוחות הגלישה ומבלי שהמשתמש יצטרך להתקין דבר".

אז אם אתם בשר ודם, כמונו, ועלולים לעשות טעויות מדי פעם, תנו גם לטכנולוגיה לעזור לכם להימנע מהונאות רשת. אל תהיו הקורבנות הבאים.

לפרטים נוספים על ה-Cyber Wall  לחץ כאן >> 

שינוי גודל גופנים