עשוי לעניין אותך גם

קנית נכס? מזל טוב. עכשיו מתחילה ההתעסקות האמיתית

למצוא דיירים? להתנהל מול השוכרים? להגיב לתקלות שצצות בזמן אמת? אלו הדאגות האמיתיות של כל בעל נכס, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנכס שממוקם מעבר לים. אז איך ניתן בכל זאת להשקיע בנדל"ן מניב ומשתלם בחו"ל וגם לעשות זאת עם אפס דאגות?

(שנה גודל)

לישראלים שמשקיעים בנדל"ן בחו"ל יש נטייה לעסוק בעיקר במחיר הנכס, בתשואה הצפויה, בלוקיישן המדויק בו ממוקם הנכס ובוויזואליה של הבית.
אבל יש נושא נוסף שמשקיעים נוטים להזניח והוא לא פחות בוער מהיתר – נושא הניהול השוטף.
או במילים אחרות: רכשתם נכס בחו"ל? בשעה טובה.
אבל מה מחכה לכם ביום שאחרי?

"תהליך הרכישה עצמו וכל מה שקודם לו, הוא בהחלט חשוב, אבל מדובר רק בחלק מהסיפור" מסביר דובי רון, אחד מאנשי העסקים הראשונים שהתחילו למכור נדל"ן לישראלים בארה"ב ומומחה בכיר בתחום ב-25 השנים האחרונות, "צריך להבין שבסופו של דבר, התפעול השוטף והשגרה היומיומית – מה שנקרא 'העבודה האפורה' הם 90 אחוז מניהול ההשקעה ולכן משקיע נבון לוקח לצידו חברת ניהול מקצועית שמתמחה בדיוק בזה".

"התפעול השוטף של הנכס הוא 90 אחוז מניהול ההשקעה"

    – מה הופך חברת ניהול בינונית לחברת ניהול מצוינת?

"יש 3 פרמטרים מרכזיים שצריכים להתקיים:
1. לדאוג שהנכס מושכר. בארה"ב כמו בישראל למשל – במידה והנכס עומד ריק, הבעלים מפסיד פעמיים – גם את שכ"ד החודשי וגם חובתו לשלם את החשבונות שממשיכים להגיע כגון: ארנונה, או כל הוצאה אחרת שקיימת. לכן חברת ניהול טובה תעשה כל מה שצריך כדי שהנכס יושכר באופן קבוע.
2. לגבות את שכר הדירה בזמן + לנכות מהסכום את כל ההוצאות (ארנונה, ועד שכונה וכו') ולהעביר את היתרה למשקיע הישראלי, כמו שעון, בלי עיכובים ובלי דחיות.
טיפ למשקיעים: שימו לב שכל ענייני הכספים מתנהלים מולכם בשקיפות מלאה ושיש לכם גישה חופשית לדוחות החודשיים, לסטטוס של הנכס, לתקלות בנכס וכו'.
3. לטפל בתיקונים ובבלת"מים במהירות וביעילות, תוך כדי שמירה על כיסו של המשקיע. כל בעל נכס מכיר את הטלפון הזה שמבשר על כך שהמזגן שהתקלקל/ הסתימה בשירותים/ הרטיבות שצצה בתקרה ועוד.
חברת ניהול שמבצעת את העבודה כראוי – תטפל בכל 'הרעשים' עבור המשקיע עם שיקול דעת ותפתור אותם על הצד הטוב ביותר, גם באמצע הלילה, גם בסופ"שים וגם בחגים".

לפרטים נוספים לחצו כאן>

"חברת ניהול מצוינת תדאג שהנכס מושכר, ששכ"ד עובר בזמן ושהתקלות מטופלות במהירות ויעילות" | דובי רון. צילום: יח"צ

כשדובי רון מדגיש את החשיבות ביצירת שקט עבור המשקיע, הוא מדבר מניסיון אישי. ביומיום שלו, רון מתפקד כסמנכ"ל פיתוח עסקי ומכירות בחברת OWNERCLUB שמלווה אלפי ישראלים בהשקעות הנדל"ן שלהם מעבר לים: "לצורך העניין, אצלנו יש הליך מאוד מסודר ומתוקתק, למשל בנכסים באטלנטה זה עובד כך: הדייר האמריקני מרים טלפון לחברת הניהול שעובדת איתנו צמוד באטלנטה ("אטלנטיק") ומדווח על התקלה.
מיד לאחר מכן חברת הניהול המקומית יוצרת איתנו קשר ומעדכנת בפרטי הבעיה.
לדירה מגיע נציג מטעמנו, ורק לאחר שהוא מאשר שאכן קיימת תקלה – אנחנו מזמינים בין שניים לשלושה בעלי מקצוע שונים שנותנים הערכת שווי תקלה. ואז, ורק אז – נותנים אור ירוק לתחילת עבודה לקבלן שהציע את הצעת העבודה הזולה והמקצועית ביותר .
מדובר בשרשרת ניהולית דקדקנית ופדנטית, אך במקביל היא מאוד-מאוד יעילה ובעלת זמן תגובה מהיר – זו הדרך לשמור את כל הצדדים מרוצים.

בסופו של יום, אנחנו אחראים על הכסף של המשקיעים שלנו – ואנחנו רוצים לדעת שהם ישלמו כמה שפחות כסף על תחזוקת הנכס.
אגב, אם התיקון עולה 72 דולר או 247 דולר – זה בדיוק הסכום שהמשקיע ישלם, לא דולר יותר. אנחנו לא גובים עמלה בכלל על התיקונים. זה חלק מהשירות שאנחנו נותנים".

    – מה עושה משקיע שמחליט ללכת על גרסת "עשה זאת בעצמך"?

"משקיע שפועל לבדו באופן ישיר מול חברת ניהול בארה"ב – נתון לחסדיה. האפקט עלול להיות איבוד שליטה של המשקיע בסיטואציה והרבה פעמים גם הפסדים כלכליים, מדוע? מפני שאם ידרשו ממנו לשלם 300 דולר למרות שמדובר בתיקון של 150 דולר – הוא יבצע. מחוסר ברירה. ומי אמר שחודשיים או שלושה אח"כ לא יספרו לו שיש תקלה חדשה ב-480 דולר?
בשורה התחתונה ל'משקיע הרגיל' אין יכולת ו/או כלים לבצע דאבל צ'קינג ולוודא שהתקלות אמיתיות ושהמחירים שדורשים ממנו – הם הגיוניים וללא פערי רווח מוגזמים.
ברגע שחברת ניהול אמינה ומבוססת כמו OWNERCLUB נמצאת בפרונט ומתנהלת מול חברת הניהול המקומית – למשקיע יש שקט.
כל תקלה נבדקת בשבע עיניים, כל בעל מקצוע נבחר בקפידה והכסף לא נשלף באופן אוטומטי".

לפרטים נוספים על השקעה מניבה בארה"ב ולתיאום פגישה עם דובי רון

השאירו מספר פרטים ונציג של OWNERCLUB יחזור אליכם

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתקנון
שינוי גודל גופנים