עמוד הבית לימודים מרעיון טוב לעסק מצליח. איך עושים את זה?
תוכן פרסומי
0

מרעיון טוב לעסק מצליח. איך עושים את זה?

את כבר מדמיינת איך ייראה הסטודיו לפילאטיס שתפתחי? אתה בדרך להיות בעלים של בית קפה שכונתי, סטארט אפ או מספרה? עצרו רגע ותקראו... זה יכול להציל את החלום שלכם

0
שתפו

רגע לפני שאתם מסתערים על החלום שלכם, כדאי שתשימו לב לנתונים הבאים: כ-45 אלף עסקים נסגרים כל שנה או במילים אחרות כ-850 עסקים קורסים כלכלית בשבוע. החלק העצוב הוא שרוב העסקים שהולכים "לעולם שכולו טוב" היו יכולים להיות דווקא מאוד מצליחים, אבל הם נכשלו בניהול.

איך זה קורה?

עם רעיון טוב "לא הולכים למכולת" ומה שעשרות אלפי יזמים מגלים 'על בשרם' הוא שלא משנה עם כמה ביטחון ואנרגיות הם מגיעים. ואפילו לא כמה הלוגו של שם העסק יפה.
זה רבותיי, החלק הקל.
בסופו של יום צצים אינספור אתגרים שלא לוקחים אותם בחשבון – ממיסוי ותזרים מזומנים, גיוס עובדים למשימה, התמודדות עם תחרות, בניית אתר ודפי נחיתה, בחינת מוצרים חדשים, החלטה על השקעה חדשה או מציאת המומנטום הנכון להרחבת העסק.
במילים אחרות, החלק המורכב יותר הוא ללמוד להיות מנהל טוב, ומנהל טוב הוא שילוב בין יכולת מקצועית ויכולת מנטלית.

"מאות עסקים פושטים רגל בכל שבוע; הסיבה: ניהול כושל" | צילום: fotolia

איך עושים את זה נכון?

ברור שתואר במנהל עסקים זה מיושן, מטרחן ובעיקר ארוך. בשנים האחרונות המכללות ברחבי הארץ מדווחות על ביקוש הולך וגובר למסלול הפרקטי. זהו מסלול לימודים מהיר, יעיל ומעודכן שבסופו יזמים בתחילת דרכם לומדים להיות מנהלים טובים. אפילו מצוינים.

 איך בוחרים קורס ניהול ביזמות עסקית ששווה את הזמן והכסף שלנו?

הדבר הראשון, הכמעט האוטומטי שכולנו עושים הוא ללכת כמובן לאדון "גוגל", הבעיה היא שברגע שתקלידו במנוע החיפוש את צמד המילים 'קורס ביזמות', 'לימודי יזמות' או 'יזמות עסקית' אתם "תטבעו"  באינספור קורסים שנפתחים בשלל מכללות שעל חלקן בכלל לא שמעתם.
אז בואו נעשה לכם את זה הרבה יותר פשוט:
הקורסים אומנם יופיעו בשמות שונים ובכותרות אחרות אבל לכולם יש מכנה משותף ברור אחד: הם מלמדים את מקצוע היזמות "לפי הספר".
מה שרובם ככולם לא יכללו במהלך הלימודים זה את הפן המנטלי של הניהול – את שיפור יכולות החשיבה, הניתוח, היצירתיות והמיומנויות שהם צורך כל כך מהותי כדי שהעסק שלכם יצליח ולא משנה באיזה תחום הוא.
רז מצפון, בן 25, מכפר סבא  – עובד בעסק המשפחתי מהיום שהשתחרר מהצבא. "יש למשפחה שלי חנות לכלי עבודה 'הכל לתעשייה' כבר 30 שנים. אומנם אנחנו עובדים יפה אבל רציתי להקפיץ את העסק קדימה. כשחשבתי איך אני מצליח להגדיל את ההכנסות – הבנתי שהסביבה העסקית שאבא שלי עבד בה לפני 20 שנה ואפילו לפני 7 שנים, כבר לא רלוונטית. השחקנים שנמצאים בשוק השתנו, המתחרים התפתחו ושיטות ההפצה, השיווק והמכירות המציאו את עצמן מחדש.
לכן עשיתי את מה שלאבא שלי לא הייתה פריווילגיה לעשות – והלכתי ללמוד יזמות עסקית מעשית.
היום כשאני בעיצומו של הקורס, אני יכול לומר שאחרי כל מפגש, אני חוזר עם 'אינפוטים' חדשים שהופכים אותי למנהל טוב יותר ואת העסק שלנו למצליח יותר."
פולינה סוקולובסקי, מראשון לציון, עשתה את המעבר שרבים חוששים ממנו – משכירה לעצמאית. "ב-1990 עליתי לישראל ובמשך 26 שנים עבדתי בתחום הביטוח כשכירה. עבדתי ב-2 חברות ביטוח מהמובילות בתחום כמנהלת פיתוח עסקי ולפני שנה החלטתי לקום וללכת. הרבה אנשים היו מופתעים ולא הבינו איך אני עוזבת מקום נוח ובטוח, אבל 'חיידק' היזמות בער בי כבר תקופה ארוכה. רחל קבלי, מומחית במערכות פנסיוניות ואני החלטנו לצאת לדרך עצמאית ולפתוח עסק פרטי לייעוץ פרישה.
לשתינו היה ניסיון עשיר בניהול, אבל תמיד עשינו את זה במסגרת החברות והארגונים שעבדנו בהם, אף פעם לא היינו עצמאיות. לכן החלטנו לרכוש את הידע והכלים שכל עצמאי חייב לדעת – איך לשווק את העסק, למתג אותו, למצוא את קהל היעד הנכון, איך להשתמש בכלים הטכנולוגיים ולבלוט מעל כולם ב'ג'ונגל' האינטרנטי, והכי חשוב: איך להפוך למנהלות מצוינות.

לומדים מסיפורי ההצלחה, מדלגים מעל הטעויות של האחרים

ד"ר אורן דיין שכיהן בעבר כראש מחלקת שיווק באוניברסיטת WITS שביוהנסבורג, דרום אפריקה, ומוביל כיום את תכנית הלימוד ב'מכללת פסגות' מספר איך זה נראה: "בשנים האחרונות אני מלווה צמוד עשרות גופים ועסקים, בארץ ובחו"ל. במקביל, אני מלמד יזמים בתחילת דרכם מה לעשות וכן, גם מה לא לעשות. רק היום ניתחנו בשיעור הצלחות וכישלונות של מיזמים מפורסמים – חקרנו את ההצלחה הפנומינלית של אתר האופנה של ADIKA שהתחיל בקטן והיום הם סוג של אימפריה – גם און ליין וגם אוף ליין. מהצד השני – ניתחנו איך רשת חנויות הנעליים GAZIT שהייתה מעצמה של ממש, התרסקה ובימים אלו הופכת לחברה חדלת פירעון.
בשורה התחתונה – אלו הכול מקרים שאפשר לנתח וללמוד בזמן אמיתי ולתרגם אותם לפרקטיקה."

ד"ר אורן דיין | צילום: יח"צ

שיווק מקוון, אומנות הפרזנטציה ויצירת בידול מהמתחרים

 "כל תלמיד שמגיע אלינו מקבל ארגז כלים שיווקי מקיף – מאיך לבנות לעסק סיפור שיווקי נכון ולחשוב מחוץ לקופסא, דרך התאמת העסק לעולם הדיגיטלי, ועד עבודה ברשתות החברתיות, בניית אתר ודפי נחיתה."
ומה לגביי המימון והכספים שהעסק זקוק לו כמו אוויר לנשימה? ד"ר דיין אומר: "התלמידים שלנו מצליחים בתוך מספר שבועות בלבד לבנות תכנית עסקית, להרים מצגות מתומצתות ומדויקות מול משקיעים פוטנציאלים, להבין מה זה מימון ואיך משיגים מקורות מימון. בסופו של יום – הם יוצאים עם סיכוי הרבה יותר גבוה לנהל מצוין, להצליח ולהרוויח."
"עובדה" מסכם ד"ר דיין: "מספיק לראות את הביקוש העצום שיש לקורס שלנו – כדי להבין."

לסיכום, אם אתם עומדים לפתוח עסק חדש או אם אתם בעלים של עסק קיים (אבל משהו בו פשוט לא עובד והקשיים רק מתגברים) – זה בדיוק הזמן ללמוד את כל הכלים שיהפכו את העסק שלכם למוביל בתחומו.

לבדיקת התאמתך ללימודי יזמות

השאירו מספר פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתקנון

שינוי גודל גופנים