עמוד הבית לימודים מרעיון טוב לעסק מצליח. איך עושים את זה?
0

מרעיון טוב לעסק מצליח. איך עושים את זה?

את כבר מדמיינת איך ייראה הסטודיו לפילאטיס שתפתחי? אתה בדרך להיות בעלים של בית קפה שכונתי, סטארט אפ או מספרה? עצרו רגע ותקראו... זה יכול להציל את החלום שלכם

0
שתפו

רגע לפני שאתם מסתערים על החלום שלכם, כדאי שתשימו לב לנתונים הבאים: כ-45 אלף עסקים נסגרים כל שנה או במילים אחרות כ-850 עסקים קורסים כלכלית בשבוע.

הצד העצוב מאחורי המספרים המפחידים האלה שחלק לא קטן מהעסקים שהולכים "לעולם שכולו טוב" היו יכולים להיות דווקא מאוד מצליחים. רובם רעיונות של אנשים שמכירים את סוג העסק אותו הם הקימו, הם גם לרוב עבדו כשכירים בעסק דומה לזה שפתחו. ובכל זאת -זה לא הצליח.

למה זה קורה? כי עם רעיון טוב "לא הולכים למכולת" ומה שמקימי עשרות אלפי עסקים שקורסים מדיי שנה מגלים 'על בשרם' הוא שלא משנה כמה נדמה לך שאתה יודע ואפילו לא כמה הלוגו של שם העסק יפה.

זה רבותיי, החלק הקל.

בסופו של יום צצים אינספור אתגרים שאנחנו לא חושבים עליהם מראש ואין לנו ניסיון בהם –  מנושאי מיסוי ותזרים מזומנים, גיוס עובדים למשימה, התמודדות עם תחרות, בחינת מוצרים חדשים, החלטה על השקעה חדשה או מציאת המומנטום הנכון להרחבת העסק.

במילים אחרות, החלק המורכב יותר הוא ללמוד להיות מנהל טוב,

ומנהל טוב הוא שילוב בין יכולת מקצועית ויכולת מנטלית.

אז בהנחה שרעיון אדיר כבר יש לכם ותשוקה ליזמות גם.

עכשיו, אתם צריכים ללמוד את הכלים שיכשירו אתכם לנהל את העסק שלכם על כל המרכיבים שאתם חושבים עליהם וגם על אלו שלא ידעתם שקיימים.

 איך עושים את זה נכון?

אז ברור שתואר במנהל עסקים לא בא בחשבון – כי הרי לא נעצור את הקמת העסק שאנחנו רוצים ונלך ל-4 שנות לימוד. הדרך הנבונה היא לבחור מסלול לימודים מהיר, יעל ופרקטי שיכשיר אותנו להיות מנהלים טובים או במילים אחרות לחפש קורס ניהול ביזמות עסקית ששווה את הזמן והכסף שלנו.

 איך בוחרים את הקורס הנכון?

אז אחרי שלב ההחלטה, מתחיל שלב החיפוש. ומה הדבר הראשון, כמעט האוטומטי שכולנו עושים כשאנחנו מחפשים משהו? כמובן, הולכים לאדון "גוגל", הבעיה היא שברגע שתקלידו במנוע החיפוש את צמד המילים 'קורס ביזמות', 'לימודי יזמות' או 'יזמות עסקית' אתם "תטבעו"  באינספור קורסים שנפתחים בשלל מכללות שעל חלקן בכלל לא שמעתם.

אז בואו נעשה לכם את זה הרבה יותר פשוט:

הקורסים אומנם יופיעו בשמות שונים ובכותרות אחרות אבל לכולם יש מכנה משותף ברור אחד: הם מלמדים את מקצוע היזמות "לפי הספר".

מה שרובם ככולם לא יכללו במהלך הלימודים זה את הפן המנטלי של הניהול – את שיפור יכולות החשיבה, הניתוח, היצירתיות והמיומנויות שהם צורך כל כך מהותי כדי שהעסק שלכם יצליח ולא משנה באיזה תחום הוא.

אורי, בן 34 מנהל היום משרד מיתוג מצליח בתל אביב, אבל הסיבוב הנוכחי הגיע אחרי שניים כושלים וכואבים: "לפני 10 שנים פתחתי סטודיו לגרפיקה, העסקתי שלושה גרפיקאים, ועוד מספר פרילנסרים. התפעול הטכני בא לי יחסית בקלות וגם גיוס הלקוחות. אבל "נפלתי" בכל מה שקשור לניהול, לראיה רחבה של העסק על כל היבטיו – בקיצור תפעלתי את העסק אבל לא ידעתי להיות המוביל, לא ידעתי לסחוף אחריי את כולם… אחרי הטראומה הזאת חזרתי להיות שכיר אבל חיידק היזמות לא עזב אותי וב-2010 קפצתי שוב למים. הפעם זה היה כבר סטארט אפ בתחום המלונאות. אני אחסוך לכם את כל הפרטים ופשוט אלך לשורה התחתונה: גם את המיזם הזה נאלצתי לסגור אחרי שנה וקצת. וגם בפעם הזו ידעתי מה אני מקים והרעיון היה מעולה. אבל מה שלא ידעתי להתמודד אתו היו אתגרים ניהוליים שצצו להם: תחרות מצד אפליקציה דומה, התייקרות בשכר מתכנתים, עיכוב בגיוס ובתזרים – בקיצור: שוב פעם 'נפלתי' בגלל אתגרים ניהוליים שדרשו חשיבה גמישה ושילוב של ניתוח כלכלי וניתוח שוק. לסיבוב השלישי והנוכחי שלי (ובתקווה גם האחרון) הגעתי כבר אחרי שרכשתי את כל הידע והכלים המנטליים שהיו חסרים לי ובגדול.

סוף סוף למדתי לא רק לתפעל את העסק אלא גם לנהל אותו.

במבט לאחור, יכול להיות שבעקבות הכישלונות אני יודע להעריך את ההצלחה שלי כיום. אבל אין לי שום ספק שאם הייתה לי מכונת זמן, הייתי מבקש רק 2 דקות עם "אני הצעיר" כדי להעביר לעצמי מסר אחד שהיה כנראה חוסך את כל השנים הקשות והוא מסתכם בשלוש מילים: 'לך תלמד להנהיג".

השילוב המנצח בין כלים פרקטיים ליכולות מנטליות.

חברת 'פרשביז' מעבירה בעשר השנים האחרונות קורסים המטפחים את מגוון היכולות הנדרשות ממנהל. את הקורסים שלהם עברו לאורך השנים אנשים בתפקידי מפתח בחברות כגון 'לאומי קארד', 'בנק הפועלים', 'מלונות פתאל', 'פנגו' ו'ג'יימס ריצ'רדסון'.

חברת 'פרשביז' ומכללת 'פסגות' לקחו את הקורס הכל כך מצליח הזה שהיה עד כה נחלתם של ה"קודקודים" בארגונים גדולים ופתחו אותו עכשיו גם לכל בעל עסק צעיר בהקמה או כזה שכבר קם ובעליו רוצה להשתפר ולדעת יותר כדי להצליח.

רויטל פיזנטי מנכ"לית 'פרשביז' והמרצה הראשית בקורס אומרת לנו: "אנחנו שמים דגש על למידה דרך חוויה. בפורמט המשחקי שיצרנו – אפשר לגלות תוך שנייה את המקומות שהאנשים תקועים או חלשים בהם ואז קל לי לעזור להם לרכוש את המיומנויות שהם צריכים כדי לנווט הכי טוב את העסק".

כך למשל מספרת לנו אילנית בארי, בת 45 מבנימינה, בעלת עסק לעיצוב פנים שבחרה במסלול:

"תוך דקה הבנתי שאני במקום הנכון בזמן הנכון. הראש שלי פשוט התחיל לעבוד אחרת. למדתי תוך כדי תנועה איך לנהל את העסק שלי נכון, איזה סיכונים אני לוקחת, איפה להשקיע משאבים ואיפה להימנע. ובמלים אחרות כל האסימונים פשוט נפלו".

פיזנטי מסכמת ואומרת "אין עוררין שכיום אנחנו המומחים הכי גדולים בעולם היזמות והחדשנות והמטרה שלנו היא שכל מי שיגיע אלינו יתחיל לראות תוצאות בשטח כבר בתקופת הלימודים".

הנה מה שהיה למנכ"לים ולמנהלי החברות הגדולות במשק לומר על 'פרשביז':

לסיום, איך שלא תסתכלו על זה, יש כל כך הרבה סיכונים ואי וודאות בפתיחת עסק חדש, מה שבטוח הוא שהפער בין הצלחה גדולה לפשיטת רגל מסתכם בדבר אחד מאוד מהותי: ההבנה של מקים העסק שהוא חייב לרכוש את כל הידע שהוא יכול להשיג על מנת להוביל את העסק שלו קדימה. הקורס של מכללת 'פסגות' ו'פרשביז' כבר הוכיח את זה גם עם עסקים קטנים וגם עם מנהלים בקונצרנים ענקיים – אם אתם רוצים להצליח בגדול – אתם חייבים לעצמכם לפחות לשמוע מהם עוד פרטים.

איפה לומדים? כמה זה עולה? מתי אפשר להתחיל?

השאירו מספר פרטים ויועץ של מכללת "פסגות" יחזור אלייך

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתקנון