עמוד הבית רכב לפני שאתם מתקינים ברכב מערכת בטיחות למניעת תאונות דרכים – תקראו את זה:
תוכן פרסומי
0

לפני שאתם מתקינים ברכב מערכת בטיחות למניעת תאונות דרכים – תקראו את זה:

עכשיו כשהמדינה נותנת 1,500 שקלים במתנה לנהגים שמתקינים מערכת למניעת תאונות דרכים, נשאר דבר אחד: לבחור את המערכת הנכונה. מה חשוב לבדוק ועל מה אסור, אבל אסור לכם להתפשר?

0

גילוי נאות: אני נוהגת ומסמסת. במקביל.
אני יודעת שזה רע, אני יודעת שזו טיפשות אבל זה המצב.
כבר לפני שנתיים לירן מהמשרד שהוא האיש הכי מעודכן שיש בתחום הרכב, סיפר על ה"גאדג'ט" החדש שהתקין במאזדה שלו ובסוזוקי הישנה של אשתו: רדאר מתוחכם שמצפצף בכל פעם שהעיניים של הנהג לא על הכביש.
לאט לאט עוד ועוד אנשים סביבי סיפרו שיש להם "רדאר גאוני" באוטו, סוג של זוג עיניים נוסף שחולק איתם את האחריות על הכביש ומציל אותם מתאונות, לפחות כמה פעמים בחודש.
אבל אני חייבת להודות שעם כל המחמאות ששמעתי על הטכנולוגיה הזאת, ההוצאה הכלכלית הייתה לי כבדה.

הטוויסט בעלילה הגיע לפני כמה חודשים כשקראתי על הרפורמה הגדולה של משרד התחבורה שיצ'פר נהגים שיתקינו מערכת התרעה ברכב ויחתוך להם ב-1,500 ₪(!) ממחיר אגרת הרישוי.
באוגוסט האחרון ההטבה סוף סוף אושרה בכנסת וההמתנה הארוכה ל"קופון" הוכיחה את עצמה. התזמון לא יכול היה להיות טוב יותר (שנייה לפני החורף), והדבר האחרון שנותר לי הוא לבחור את המערכת המושלמת.

עם רדאר, בלי רדאר, עם מצלמה או לא? בואו נעשה סדר

"חשוב לדעת שבשוק הישראלי יש 3 מערכות חכמות" אומרת אורלי יוסף מנכ"לית AWACS ישראל. "במבחן ה'מה הן עושות' כולן דומות, כולן ללא יוצא מן הכלל מנסות למנוע כמה שיותר תאונות דרכים והרוגים על הכביש.
אבל כשמגיעים למבחן ה'איך הן עושות' יש הבדל גדול. ההבדל הוא בטכנולוגיה שהן מסתמכות עליה, ואני אסביר: הטכנולוגיות שקיימות בענף מתחלקות לשתיים:
מערכות מבוססות מצלמה, ומערכות מבוססות ראדר + מצלמה".

מה הפער ביניהן?

"ההבדל מאוד ברור" אומרת יוסף ומסבירה: "מערכת מבוססת מצלמה מתפקדת בתנאים מאוד ספציפיים ומצומצמים: בעיקר בשעות היום ובמזג אוויר 'סטרילי' שלא כולל גשמים חזקים, ערפל או שמש מסנוורת.
לעומת זאת, מערכת שבה הרדאר הוא הכוכב הראשי והמצלמה היא על תקן טייס משנה, מצליחה לעבוד גם בתנאי מזג אוויר קשים וגם בתנאי ראות מורכבים*. במילים אחרות: אין בלת"מים, אין טכנולוגיה שברירית ואין הפתעות שעלולות לעלות לנו בחיים".

מערכת התרעה למניעת תאונות דרכים | *התמונה להמחשה בלבד

איך בוחרים מערכת ראדר+מצלמה?

"כאן זה כבר החלק הקל והכיפי כי ה-RD140 של AWACS משווקת מערכות התרעה מבית SDS היא המערכת היחידה בישראל שפועלת בצורה של טכנולוגיה משולבת רדאר ומצלמה, כך שלא צריך להתלבט.
בנוסף היא מתריעה על התנגשות באופנועים, משאיות, רוכבי אופניים והולכי רגל*, ומזהה סכנה מטווח חסר תקדים של 140 מטר".

אז בעידן שבו אנחנו נוהגים ומסמסים, נוהגים ומכניסים כתובות ל- Waze ואפילו בודקים את מצב חשבון הבנק שלנו באפליקציה תוך כדי נהיגה – אין ברירה אלא להיעזר בטכנולוגיה חכמה שלעולם לא מסירה את המבט מהכביש ומגבה אותנו 24/7.
החדשות הטובות הן שעכשיו זה גם כתוב שחור על גביי לבן – כשמדובר בבטיחות ובהצלת חיים, מערכת הרדאר למניעת תאונות דרכים עוקפת את כולן, ובגדול.

שימו לב! הטבת ה-1,500 ₪ הינה לזמן מוגבל*

לקבלת פרטים נוספים על ההטבה של משרד התחבורה ולהתקנת הראדר לקראת החורף >>

השאירו מספר פרטים ויועץ בטיחות יצור אתכם קשר:

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתנאי השימוש
*התרעת אופניים פעילה בהתאם לסוג דגם האופניים ו/או אופן התקנת המערכת בכפוף לסוג דגם הרכב. התרעת הולכי רגל פעילה באור יום בלבד.
*התרעות סטייה מנתיב והולכי רגל תלויות בתנאי מזג האוויר אשר עשויים לפגום ביכולת הזיהוי וההתרעה של המערכת.
*ההטבה בכפוף להוראות הנוהל ולתקנות התעבורה.

שינוי גודל גופנים