עשוי לעניין אותך גם

לפני שאתם מתקינים ברכב מערכת בטיחות למניעת תאונות דרכים – תקראו את זה:

עכשיו כשהמדינה נותנת 1,500 שקלים במתנה לנהגים שמתקינים מערכת למניעת תאונות דרכים, נשאר דבר אחד: לבחור את המערכת הנכונה. מה חשוב לבדוק ועל מה אסור, אבל אסור לכם להתפשר?

(שנה גודל)

גילוי נאות: כשאני נוהגת, אני לא תמיד מאוד-מאוד מרוכזת כמו שאני צריכה להיות.
אני יודעת שזה רע, אני יודעת שזו טיפשות אבל זה המצב, הסחות הדעת ומחשבות שמפליגות לכל מקום אפשרי דווקא בנהיגה – הן בלתי נמנעות לצערי.
כבר לפני שנתיים לירן מהמשרד שהוא האיש הכי מעודכן שיש בתחום הרכב, סיפר על ה"גאדג'ט" החדש שהתקין במאזדה שלו ובסוזוקי הישנה של אשתו: רדאר מתוחכם שמצפצף בכל פעם שסכנה מתפרצת לנתיב הנסיעה, או שהרכב שלפנינו בולם בפתאומיות.
לאט לאט עוד ועוד אנשים סביבי סיפרו שיש להם "רדאר גאוני" באוטו, סוג של זוג עיניים נוסף שחולק איתם את האחריות על הכביש ומציל אותם מתאונות, לפחות כמה פעמים בחודש.

אבל אני חייבת להודות שעם כל המחמאות ששמעתי על הטכנולוגיה הזאת, ההוצאה הכלכלית הייתה לי כבדה. הטוויסט בעלילה הגיע לפני כמה חודשים כשקראתי על הרפורמה הגדולה של משרד התחבורה שיצ'פר נהגים שיתקינו מערכת התרעה ברכב ויחתוך להם ב-1,500 ₪(!) ממחיר אגרת הרישוי.
בספטמבר 2017 ההטבה סוף סוף נכנסה לתוקף, וההמתנה הארוכה ל"קופון" הוכיחה את עצמה. התזמון לא יכול היה להיות טוב יותר, והדבר האחרון שנותר לי הוא לבחור את המערכת המושלמת.

עם רדאר, בלי רדאר, עם מצלמה או לא? בואו נעשה סדר
"חשוב לדעת שבשוק הישראלי יש 3 מערכות חכמות" אומרת אורלי יוסף מנכ"לית AWACS ישראל. "במבחן ה'מה הן עושות' כולן דומות, כולן ללא יוצא מן הכלל מנסות למנוע כמה שיותר תאונות דרכים והרוגים על הכביש.
אבל כשמגיעים למבחן ה'איך הן עושות' יש הבדל גדול. ההבדל הוא בטכנולוגיה שהן מסתמכות עליה, ואני אסביר: הטכנולוגיות שקיימות בענף מתחלקות לשתיים:
מערכות מבוססות מצלמה, ומערכות מבוססות ראדר + מצלמה".

מה הפער ביניהן?
"ההבדל מאוד ברור" אומרת יוסף ומסבירה: "מערכת מבוססת מצלמה מתפקדת בתנאים מאוד ספציפיים ומצומצמים: בעיקר בשעות היום ובמזג אוויר 'סטרילי' שלא כולל גשמים חזקים, ערפל או שמש מסנוורת.
לעומת זאת, מערכת שבה הרדאר הוא הכוכב הראשי והמצלמה היא על תקן טייס משנה, מצליחה לעבוד גם בתנאי מזג אוויר קשים וגם בתנאי ראות מורכבים*. במילים אחרות: אין בלת"מים, אין טכנולוגיה שברירית ואין הפתעות שעלולות לעלות לנו בחיים".

מערכת התרעה למניעת תאונות דרכים | *התמונה להמחשה בלבד

איך בוחרים מערכת ראדר+מצלמה?
"כאן זה כבר החלק הקל והכיפי כי ה-RD140 של AWACS משווקת מערכות התרעה מבית SDS היא המערכת היחידה בישראל שפועלת בצורה של טכנולוגיה משולבת רדאר ומצלמה, כך שלא צריך להתלבט.
בנוסף היא מתריעה על התנגשות באופנועים, משאיות, רוכבי אופניים והולכי רגל*, ומזהה סכנה מטווח חסר תקדים של 140 מטר.

וכעת: נהגים שמתקינים מערכת AWACS יוכלו לחסוך עד אלפי שקלים בהוצאות המוסך
שיתוף פעולה טרי בין AWACS לסטארט-אפ הישראלי והמדובר אנג'י(engie)  הוביל לכך שנהגים שיתקינו מערכת התרעה – יקבלו לגמרי בחינם את שירות אנג'י ולמעשה, יוכלו לחסוך עד 35%(!) מעלויות מחיר הטיפול במוסך. למי שלא מכיר – אנג'י היא אפליקציה פורצת דרך שמופעלת באמצעות קופסה קטנטנה (סוג של שקע שיושב ברכב) ובין היתר עוקבת אחר צריכת הדלק ומעדכנת ב-  Liveעל תקלות שצצות ברכב + נותנת הצעות מחיר לתיקון ולחלקי החילוף בכל מוסך ומוסך בסביבתכם. במילים אחרות: כבר לא יוכלו להגיש לכם הצעות מחיר מופרכות כשתגיעו למוסך, מפני שכל המידע יהיה בידיכם. המשמעות? חיסכון שיכול להגיע למאות ואלפי שקלים בשנה.

לסיכום, במציאות שבה הכביש הוא מקום מפתיע, מסוכן ולא צפוי – אין מנוס מלהיעזר בטכנולוגיה חכמה שלעולם לא מסירה את המבט מהכביש ומגבה אותנו 24/7.
החדשות הטובות הן שעכשיו זה גם כתוב שחור על גביי לבן – כשמדובר בבטיחות ובהצלת חיים, מערכת הרדאר למניעת תאונות דרכים עוקפת את כולן, ובגדול.

שימו לב! הטבת ה-1,500 ₪ וההטבה הבלעדית של שירות אנג'י הינן לזמן מוגבל*

טרם התקנתם מערכת בטיחות ברכב? בדקו האם תוכלו לקבל את הטבת ה-1,500 ש"ח >>

השאירו מספר פרטים ויועץ בטיחות יצור אתכם קשר:

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתנאי השימוש
*התרעות סטייה מנתיב והולכי רגל תלויות בתנאי מזג האוויר אשר עשויים לפגום ביכולת הזיהוי וההתרעה של המערכת.
*התרעת אופניים פעילה בהתאם לסוג דגם האופניים ו/או אופן התקנת המערכת בכפוף לסוג דגם הרכב. התרעת הולכי רגל פעילה באור יום בלבד.
*ההטבה בכפוף להוראות הנוהל ולתקנות התעבורה.
שינוי גודל גופנים