עמוד הבית בריאות לא כולם שווים – ההבדל בין בריאות "רגילה" ובריאות ל"עשירים"
תוכן פרסומי
0

לא כולם שווים – ההבדל בין בריאות "רגילה" ובריאות ל"עשירים"

הידעת ש -1 מתוך 3 ישראלים יחלה בסרטן ואחד מכל 7 גברים יחלה בסרטן הערמונית? הידעת שאחת מכל 7 נשים תחלה בסרטן השד? הידעתם שעלות השתלת כליה היא 400 אלף דולר ועלות השתלת לב מגיעה לכמליון דולר? המספרים מפחידים. לצערנו אין לנו שליטה על הגנטיקה הבריאותית שלנו, הדבר היחיד שאנחנו כן יכולים לעשות, הוא לדאוג לרשת ביטחון הולמת למקרה ש… זהו סיפור אמיתי שנכתב בכאב רב.

0
שתפו

shutterstock_298061207

אמנם אני רק בן 41 ובריא כמו שור , אבל היום אני כבר מבין הכל על ביטוחים רפואיים, תאמינו לי…מניסיון אישי כואב. לפני כשמונה חודשים אבי חלה בסרטן נדיר בוושט. עד אז, עד גיל 65, הוא היה בריא לחלוטין.  לא עישן, לא שתה, אכל נכון, רץ שלוש פעמים בשבוע, רכב על אופני שטח בסופי שבוע וכדומה, סמל ומופת לבריאות. היה לנו ברור שיש לנו עוד שנים ארוכות לבלות איתו. עד שיום אחד הוא התחיל לרזות יתר על המידה וסבל מקשיים בבליעה, והופ – תוך חודש וחצי הוא היה שבר כלי של ממש. חודש וחצי, והכל מול העיניים שלנו.

ביטוח רפואי "רגיל" – לא מה שחשבתם, לא מה שקיוויתם.

הביטוח הרפואי היחיד של אבי היה הביטוח הרגיל שיש לכולנו – ביטוח משלים של קופת החולים. קוראים לזה "משלים", קוראים לזה "מגן", קוראים לזה "זהב" אבל בפועל- מחרטטים אותנו. את הדברים החשובים באמת הביטוח הזה לא מכסה. לא תרופות יקרות שאינן נמצאות בסל הבריאות, לא ציוד רפואי שרצינו להביא הביתה כדי להקל על אבי את הסבל, שום דבר שבאמת יכול היה לרפא אותו. ואת זה כולם חייבים לדעת. ביטוח בריאות לא נועד לימים שהכל בסדר, הוא נועד לאותם זמנים שבהם הדברים משתבשים.

הטיפול הקונבנציונלי (הממומן על ידי קופת החולים) לא עזר, לצערי, וכחמישה וחצי חודשים מרגע גילוי המחלה, אבי נפטר. למה? כי זה מה שמציע הביטוח הרפואי של הקופות, נקודה.

מאז מותו לא הפסיק לנקר בי הספק – איך זה יכול להיות שאנחנו משלמים ביטוח בריאות כל חיינו, וביום הדין – אף אחד לא מוכן לממן לנו תרופה יקרה מצילת חיים? איך זה יכול להיות שועדת סל התרופות דנה אנשים לחיים ולמוות, מחליטה מה ימומן על ידי קופות החולים ומה לא? איך זה יכול להיות שתרופה שכן היתה יכולה להציל את אבי לא נמצאת בסל הבריאות ולכן עולה מאות אלפי שקלים שלא היה בידינו לממן?

העצב הנורא התערבב בכעס גדול ותסכול על המערכת שהוליכה אותנו שולל. כמו אבי לפני, כך גם אני חשבתי שתשלום ביטוח לקופת החולים יבטח אותי מכל רע, אולם בשלב זה כבר הבנתי שזה ממש לא המצב.

מתברר שיש ביטוח בריאות שמכסה כל מה שצריך, אבל הוא לא ממש שייך לקופות החולים.

התחלתי לבדוק ולחפש חומר באינטנרט, וגיליתי שמי שבאמת מקבל טיפול טוב במצבי מצוקה, הם אנשים שדאגו לעצמם לביטוח בריאות פרטי, בנוסף לביטוח הבריאות של קופת החולים. התחלתי להבין למה כולם מדברים על "רפואה לעשירים" בישראל והתחלתי גם להבין כיצד עובדת המערכת. אתה דואג לעצמך לבד? אתה תקבל הכל. אתה תסמוך על קופות החולים? לא תקבל כלום. כמה שזה פשוט, ככה זה מקומם.

אז דבר ראשון הלכתי ורכשתי לי ולכל בני ביתי ביטוח רפואי. אני יודע שאני לא אוכל לסבול, פעם נוספת בחיי, את המחשבה שמישהו אהוב גוסס לי בידיים ואין מי שיממן לו את הטיפול.

בתשלום חודשי הוגן ומותאם לצרכיי, אני יכול להמשיך ולחיות בתחושת בטחון ולדעת ששום מחלה או פציעה שלי או של הקרובים לי לא תגיע למקום אליו הגיע אבי. אני מרגיש שבעיקר קניתי שקט נפשי, וזה לא פחות חשוב מבריאות, העובדה שאני יודע שבמקרה הצורך אני באמת אקבל את מה שאני צריך ולא אאלץ להסתבך בבירוקרטיה וסירובים ברגעים הקשים ביותר. אני את שלי עשיתי.

אז איך בוחרים ביטוח בריאות –  מה מתאים למי

בחירת ביטוח הבריאות הייתה משימה לא קלה. ישנן לא מעט הצעות וחבילות. אני הבנתי מיד שכדאי שאיעזר במישהו שמבין את התחום, אינו מחוייב לחברה זו או אחרת ואני סומך עליו. אז פניתי ליאיר טהר, חבר ילדות ובעל סוכנות ביטוח ותיקה המתמחה בשוק ביטוחי הבריאות. הוא סרק איתי את שוק ההצעות מחד ואת הצרכים של משפחתי ובהם ההיסטוריה הרפואית שלנו מאידך וביחד מצאנו עבורנו את הביטוח שיתן מענה אמיתי בשעת הצורך לצד הוצאה חודשית שהינה הגיונית מבחינתי.

ומה איתכם?

כדי שהכתבה הזו לא תיגמר ותישארו עם ההרגשה ששוב הפחידו אתכם וגרמו לכם לחשוב אבל לא עזרו לכם למצוא פיתרון – אני שכנעתי את יאיר (והוא הסכים מיד)  להעניק לכל אחד מקוראי הכתבה שיחפוץ בכך שיחת ייעוץ חינם איתו או עם מישהו מצוות המומחים לביטוחי בריאות במשרדו . אז אם אתם מתחת לגיל 65, אני ממליץ לכם בחום להשתמש בזה – זה עניין של חיים ומוות.

לשיחת ייעוץ טלפונית עם מומחה ביטוח בריאות, ללא כל התחייבות, השאר את פרטיך כאן * השירות אינו מתאים ללקוחות מעל גיל 65

הנני מאשר קבלת חומר שיווקי בכפוף לתקנון

שינוי גודל גופנים