עמוד הבית צרכנות האתגר: גם בחנות, גם בבית הלקוח, גם באינטרנט וגם בטלפון

האתגר: גם בחנות, גם בבית הלקוח, גם באינטרנט וגם בטלפון

לאור הנוכחות המרשימה של כרטיסי האשראי בעולם הצריכה והעסקים, וההתפתחות ביכולות העסקים הקטנים לפריצות דרך כלכליות (חנויות אונליין, תערוכות, דוכנים, שירות עד הבית) החליטו חברות האשראי להיענות לאתגר ולאפשר לבעלי העסקים לכבד כרטיסי אשראי בכל מקום ובכל זמן. איך זה קורה ואיך זה מגדיל את מחזור המכירות?

0
שתפו

גדי הוא טכנאי מזגנים. עד לא מזמן הוא היה מגיע לביתו של לקוח שזקוק לשירותיו, מטפל בתקלה לשביעות רצונו של הלקוח ומחייב אותו בתשלום במזומן או בצ'ק. לאחרונה התחבר גדי לשירותי סליקה לכרטיסי אשראי בסלולר, ומאז הוא יכול לחייב את לקוחותיו גם בכרטיס אשראי: "נכון, בעבר התשלום לבעלי מקצוע כמוני היה בעיקר במזומן או בצ'קים, אבל הזמנים משתנים. לרוב האנשים אין מזומן עליהם וצ'קים אני לא אוהב לקחת כי רק אלוהים יודע אם הבנק יכבד אותם; העובדה שמצאתי שרותי סליקה שמאפשרים לעבוד גם בחנות וגם לחייב בכרטיס אשראי כשאני עושה עבודה אצל לקוח, היה שינוי מאוד משמעותי בחשיבה העסקית שלי. עכשיו אני סולק אשראי בנייד שלי וגמרנו". בנוסף, מרחיב גדי: "השימוש בכרטיס האשראי מאפשר לי לתת ללקוחות שירות טוב יותר. אני יכול לפרוס להם לתשלומים, ולמכור להם בקלות מוצרים נוספים ומשלימים".

גינת מויאל-רותם היא בעלת חנות התכשיטים "הוט קראון" שבת"א, לדבריה: "חוץ ממכירות בחנות, אני גם יוצאת למכור בשוקי מעצבים שמתקיימים בערים שונות; לפני כשנתיים הקמתי אתר אינטרנט שמוכר את התכשיטים שלי בארץ ובארה"ב  – אני חייבת להיות מסוגלת לקבל אשראי בכל דרך אפשרית; הלקוחות שלי משלמות רק בכרטיסי אשראי ואני גם יודעת שהשימוש בכרטיס אשראי מגדיל את הקניה שלהן אצלי" היא מדגישה. "ויש עוד משהו" היא אומרת עם חיוך: "כשאני מוכרת במזומן בשווקים ובירידים, אני גם מבזבזת מהר יותר את הכסף. אתם יודעים איך זה כשהמזומנים פשוט שוכבים לך בכיס… ככה, כשאני מאפשרת ללקוחות לשלם באשראי, הכסף נמצא אצלי ישירות בבנק, והכי חשוב: מתבזבז פחות".

כרטיס האשראי – אמצעי התשלום המועדף על הצרכן הישראלי

הנתונים על שוק האשראי בישראל, אותם מספקות חברות האשראי, מצביעים על כך שהיקף העסקאות בחצי הראשון של שנת 2016 חצה את רף 130 מיליארד השקלים, ובשנה שלפניה נרכשו מוצרים ושירותים בכרטיסי אשראי בסכום של כ-260 מיליארד שקל.

הצרכנים אוהבים את כרטיס האשראי משום שהוא לא מגביל אותם בהוצאה לפי כמות המזומנים בארנק, ואף מאפשר לא פעם לחלק את ההוצאה למספר תשלומים. התוצאה היא שהצרכן מגדיל באופן משמעותי את גובה הרכישה כאשר הוא מבצע אותה בכרטיס אשראי. בעלי העסקים הקטנים הבינו את הסיפור. כולם – מהמכולת השכונתית וחנויות האופנה דרך מתקין התריסים, הקוסמטיקאית ועד למאמני הכושר – הפנימו שאם פעם הם תפסו את כרטיס האשראי כאלטרנטיבה שאפשר גם להסתדר בלעדיה, היום הוא כלי חיוני ונדרש ומשמש לא רק כאמצעי תשלום הכרחי אלא גם כמכשיר להגדלת "סל הקנייה" של הלקוח.

בעל עסק, לקבלת פרטים על סליקת אשראי מכל מקום ובכל זמן  - לחץ כאן >>

ליאת ריבלין, קוסמטיקאית שעובדת בירושלים, מספרת שאמצעי הסליקה שהכניסה לעסק שלה, מאפשר לה למכור יותר שירותים ומוצרים ללקוחות: "זה פתרון פנטסטי עבורי, פעם היו באות אלי לטיפול עם מזומן במדויק, ואם הייתי רוצה למכור גם קרם או משהו נוסף כבר לא היה לי איך – עכשיו שאני מאפשרת להן לשלם בכרטיס אשראי אני מצליחה להגדיל משמעותית את ההכנסות שלי ואני סולקת בקלות את האשראי שלהן בטלפון שלי".

כדי שהעסק יצמח חייבים לאפשר סליקה בכרטיסי אשראי בכל מקום ובכל זמן

"עסקים קטנים חייבים היום לחשוב כל הזמן על מוצרים חדשים, שירותים חדשים והזדמנויות חדשות להגדיל את ההכנסה שלהם". אומר לנו אחיה פריד סמנכ"ל לקוחות עסקיים בחברת Cal. "השימוש באשראי הוא כלי אלמנטרי לגביית כסף בכל פעילות עליה הם מחליטים. החטיבה העסקית שאני עומד בראשה מחויבת לתת פתרונות בטוחים וקלים שמאפשרים לבעל העסק לקחת את בית העסק שלו כמה צעדים קדימה. אנחנו תומכים בו באופן משמעותי על ידי הענקת היכולת לגבות אשראי בכל צורה שהוא רוצה".

פריד ממשיך ומספר: "פגשתי לא פעם בעלי עסקים שחושבים שכל מה שהם צריכים זה אמצעי סליקה בחנות; ואז הם גדלים, חושבים על רעיונות חדשים ורוצים גם לסלוק בחנות האינטרנטית שהם פתחו או באירועי מכירות חוץ כמו ירידים או תערוכות שהם משתתפים בהם. פתרונות הסליקה שאנחנו מציעים, יודעים לתת מענה מהיר ופשוט לכל הכרטיסים הנפוצים הנמצאים בשוק, בין היתר: ויזה ,Diners/דיסקבר, מאסטרקארד וישראכרט ובנוסף, מאפשרים סליקה באינטרנט ( אי-קומרס), בבית העסק (ברצפות המכירה) ובמובייל (סליקה מהנייד). בעל העסק יכול להתחבר ולקבל רק את השירותים הנדרשים לו אבל כשהוא ירצה לעשות משהו חדש אנחנו כבר נהיה מוכנים עם פתרון מהיר עבורו."

אז מה לחפש כשאני בוחר חברת סליקה לאשראי ?

  1. חברה שיכולה לסלוק את כרטיסי האשראי הנפוצים.
  2. חברה שיכולה לתת לי מענה לכל התפתחות עסקית שאני חושב עליה  (מכירה מחוץ לרצפת המכירה, באינטרנט, בטלפון).
  3. חברה שנותנת לי את יכולת השליטה (גם באפליקציה ואתר) בכל רגע נתון על כמות הכסף שקיבלתי באשראי; האם התשלום שהעברתי נקלט במערכת ויכולת להקדים את התשלומים שמגיעים לי.
  4. חברה שמציעה לי שירות של ניתוחים חכמים שיכולים להשפיע עלי עסקית (ניתוח שעות הקנייה, ימים חזקים וחלשים ועוד…)
  5. חברה ותיקה, אמינה עם ניסיון וניהול של עשרות אלפי בתי עסק ביומיום.
בעל עסק, לקבלת פרטים על סליקת אשראי מכל מקום ובכל זמן  - לחץ כאן >>