בפעם הראשונה בישראל: חיבור ישיר שמאפשר לכם להפיק את המקסימום מהענן

ארגונים רבים עוברים לענן הציבורי אך לא כולם מקבלים את כל יתרונותיו. הסיבה: גם ענן חזק תלוי בביצועים של תעבורת האינטרנט הכללית. אם גם לכם נמאס מביצועי תקשורת בינוניים שגורמים לבזבוז של משאבים ותסכול אתם חייבים להכיר את המוצר החדש שמשנה את השוק

לא יהיה זה נכון לומר שמחשוב הענן הוא העתיד. זאת מכיוון שמחשוב ענן הוא לחלוטין ההווה. ארגונים מכל הסוגים והגדלים מעבירים את תשתיות המחשוב שלהן לענן, עד כדי הפיכת צורת עבודה זו לסטנדרט השולט והרווח ביותר כיום. בשוק ענן המחשוב הציבורי (Public) קיימים מספר שחקנים בולטים: מייקרוסופט עם ענן ה-Azure, גוגל עם  GCP ו-AWS של אמזון. כולם ספקי שירותי ופלטפורמות ענן טובים ויעילים, אך איתם – כמו עם כל פתרון מחשוב ענן אחר – קיימת בעיה.

כל חברת ענן תספק ותתחייב לרמת שירות (Service Level Agreement – SLA) משלה, שלרוב יתחייב על רמת זמינות, אבטחה וביצועים בסביבת הענן שלה. עם זאת, ה-SLA מתחייב למה שקורה כאשר הלקוח "נכנס בדלת" של ענן המחשוב, ולא מבטיח דבר לגבי סגמנט התקשורת והדרך אל הענן שמתחילים מהרגע שנתונים יוצאים ממחשבי הלקוח ומסתיימים בכניסה לענן. הדרך הזאת עוברת על האינטרנט "של כולם", אותו כביש עליו נוסע כל מי שמתחבר לרשת. וכמו שאתם יודעים, זהו כביש שיכול להיות פקוק, ארוך ואיטי.

התוצאה של מצב זה היא שארגונים רבים מתחברים לשירותי ענן באיכות גבוהה (וגם משלמים בהתאם), אך מקבלים בפועל שירות ברמה נמוכה מדי, הרחוקה מלהספיק לצורכיהם. כאשר תעבורת המידע של הלקוח עוברת על גבי האינטרנט הכללי, הביצועים ואבטחת המידע סופגים פגיעה משמעותית ואינם מובטחים ועקביים. כל מי שעבד על מערכת שדורשת משאבים גדולים ומרט את שערות ראשו בגלל שיהוי (Latency) וחוסר יציבות התקשורת יודע במה מדובר. כשזרימת הנתונים מהשרת לארגון ולהיפך נתקעת או לוקחת זמן רב – העובדה שהארגון מחובר לשירות ענן איכותי כמעט ולא מורגשת. גם אם יגדיל הארגון את רוחב הפס – תעבורת הנתונים תמשיך להיות תלויה בביצועי רשת האינטרנט הישראלית והעומס בה.

ספקי הענן לא יכולים לשנות את המצב הזה – שכן התווך בין מחשב הלקוח לשירות הענן אינו מצוי תחת שליטתם. כדי לפתור את הבעיה בוחרים ארגונים לשכור קו פרטי – תשתית תמסורת נפרדת מהאינטרנט. ספק הענן מציע ללקוח פורט כניסה ייעודי, אליו הוא מתחבר ישירות. כך מקבל הלקוח נתיב שהוא רק שלו. הבעיה בכך היא שארגונים רבים עובדים עם מספר עננים שונים, הממלאים כל אחד צורך אחר של הארגון. המשמעות: צורך בקו פרטי לכל ענן וענן. וכך, כדי לספק לכל העננים בהם משתמש הארגון את התקשורת האופטימלית – יש צורך להזמין מספר קווים פרטיים נפרדים. התוצאה: זמן הקמה שלרוב אינו קצר, פגיעה בגמישות, התחייבות חוזית לתקופה ארוכה וכמובן – עלות גבוהה פי 2, פי 3 או יותר מזו המשולמת על קו פרטי אחד.

בזק בינלאומי הבינה את הבעיה הזאת ואף מצאה לה פתרון. לאחרונה השיקה החברה את Cloud Direct – פלטפורמת חיבור ישיר לענן. השירות מותאם למשתמשי העננים הגלובליים ומאפשר חיבור פרטי, מנוהל ומאובטח על גבי רשת פרטית הנפרדת מהאינטרנט הציבורי. תקשורת מסביבת הלקוח ישירות לספק הענן שלו או למספר ספקיו השונים. השירות מבוסס על תשתית SDN –

Software Defined Network, המחוברת בצורה פרטית וישירה לענני המחשוב הגלובאליים המובילים.

הלקוח מקבל את כל יתרונות החוויה של קו פרטי: רשת משלו, תעבורה שאינה עוברת דרך האינטרנט הפתוח, גמישות מרבית, יכולות אוטומציה וחיבור שניתן לעשות במהירות ובפשטות לכל ספקי הענן בכל העולם. "הייחודיות של טכנולוגיית SDN היא שמלכתחילה היא מחוברת לכל ענני המחשוב הגלובליים ותומכת בשורה ארוכה של ספקי ענן בולטים בעולם", מסביר שלומי עכו, מנהל שירותי הענן בבזק בינלאומי. "זוהי רשת אלסטית. אנחנו בבזק בינלאומי יכולים לשנות עבור הלקוח במהירות את האזור אליו הוא מתחבר, להחליף ספק ענן או לשנות את המהירות ואת רוחב הפס".

אילו עוד יתרונות יש ל-Cloud Direct?

עכו: "קודם כל, מדובר ברשת פרטית שהיא רק לשימוש לקוחות השירות ואינה רצה על תשתית האינטרנט הכללית. אנו מתחייבים לאיכות ביצועים ברמה גבוהה, עם זמינות גבוהה ושיהוי נמוך. אבטחת המידע היא ברמה גבוהה במיוחד, העומדת בדרישות רגולטורית. התמחור גמיש ומשתנה בהתאם לצורכי הלקוח ובנוסף גם אין התחייבות מצדו. אם הוא מעוניין להתנתק – זה ייעשה במהרה והתשלום יהיה רק על הזמן בו השתמש ב-Cloud Direct".

אסי סגל, סמנכ"ל הטכנולוגיה של וואלה, מספר כי המעבר ל-Cloud Direct חסך לחברה המון זמן וזמן כידוע שווה הרבה כסף. "כאשר שקלנו להעביר את חוות השרתים שלנו לאירלנד, הייתי חייב למצוא פתרון יעיל להעברת כמות עצומה של מידע. בזק בינלאומי יושבים על ציר מרכזי בארץ, ולכן החיבורים שלהם נוחים, בטוחים ומהירים יותר והם גם מחוברים לצירים המרכזיים בעולם מה שגורם לשירות שלהם להיות מאוד יעיל ואפקטיבי", הוא מספר.

מכיוון שבזק בינלאומי היא גם ספקית ענן, בחירה בה ובמוצריה נותן ללקוח One Stop Shop: הוא יכול להזמין מאותו הספק גם את שירותי הענן וגם את שירות ה-Cloud Direct, וכך מטופלים כל צרכי הענן בכתובת אחת, על ידי מומחי IT שבקיאים בחיבור של שני המוצרים ויודעים לתפעל ולתחזק אותו היטב. אם יבחר הלקוח להשתמש בספק שירותי ענן אחר – כמובן שגם אז יוכל לעבוד עם ה-Cloud Direct של בזק בינלאומי. "השירות מנוהל ומנוטר על ידי בזק בינלאומי באמצעות ממשק ניהול חכם המאפשר הקמה ושליטה מלאה בהתאם לצורכי הלקוח, עם גמישות מרבית ויכולות שליטה וניהול טובים יותר של רוחבי הפס ושל הגישה לענני המחשוב", מסכם עכו את הנושא.

שינוי גודל גופנים