עמוד הבית צרכנות אל תחששו מקריסת מערכות המידע: פתרון משתלם להתאוששות מאסון
תוכן פרסומי
0

אל תחששו מקריסת מערכות המידע: פתרון משתלם להתאוששות מאסון

הפתרון של בזק בינלאומי לא רק משתלם יותר מפתרונות אחרים הקיימים בשוק, הוא גם יציב יותר, מהיר יותר, והכי חשוב: מאפשר התאוששות דו-כיוונית והמשך עבודה ברגע האמת

0
שתפו

פתרונות של התאוששות מאסון (Disaster Recovery או DR) הם מהיקרים שבפתרונות הטכנולוגיים. למעשה, מדובר בעלויות גבוהות כל כך, שחברות רבות מעדיפות כלל לא להטמיע פתרונות מסוג זה, ולהמר על כך שהכול יהיה בסדר. הבעיה היא שלא הכול בסדר, ואסונות יכולים לקרות ולהביא לשיתוק מלא של העסק שלכם.
כדי למנוע את הסיכונים הצפויים, ובמקביל לחתוך באופן חד בהוצאות הרבות, מציעה בזק בינלאומי שירות חדשני ששמו Be-DR, המבוסס על מוצר של חברת Double Tech, ומאפשר גיבוי מלא של שרתי החברה למרכז המידע של בזק בינלאומי.

איך זה עובד?
אנחנו יודעים מה אתם חושבים עכשיו. לא, לא מדובר רק בגיבוי פשוט בשרת חיצוני. מדובר בפתרון כולל המאפשר לכל פעילות העסק להמשיך באופן מלא ורציף תוך 45 דקות מרגע הפקודה. זאת, באמצעות מעבר אוטומטי של כל הפעילות הארגונית מאתר החברה לאתר הגיבוי של בזק בינלאומי. הפתרון כולו מתנהל בענן, ומאפשר רפלקציה מלאה בשניות בודדות. למעשה, בזק בינלאומי מחזיקה בשרתיה אתר ראי הזהה לאתר שלכם, ולכן לא משנה מה יקרה אצלכם, תמיד תוכלו לחזור לעבודה תוך פחות משעה ומבלי לפגוע בפעילות העסקית.

למה Be-DR כן וגוגל ואמזון לא?
חברות רבות לא מחזיקות היום חוות שרתים מקומיות, אלא נסמכות על שירותי ענן של חברות גדולות ואמינות דוגמת גוגל, אמזון או IBM. אז מה הערך המוסף? לדברי חיים בנון, מנהל המוצר בבזק בינלאומי: "אומנם ה-DR שלהם יושב גם הוא בענן, אבל ההבדל הוא שהפתרון של בזק בינלאומי שומר על כתובת ה-IP ומקצר משמעותית את זמן העלייה לאוויר. בנוסף, הפתרון מבוסס על קישור ב-Layer 2 מהלקוח ועד אליי, כך שחלק מהרשת שלו נמצאת אצלי. זה חשוב, כי בעוד שלענן של גוגל או אמזון ייקח זמן רב, אנחנו נבצע את פעולת הרפליקציה מהר יותר".
בנון מדגיש שמחברות הענן הבינלאומיות, עם תמיכה בהודו, סין וירדן – הסיכויים לקבל שירות אישי הם אפסיים. "בבזק בינלאומי כל לקוח מקבל מנהל פרויקט שזמין לו, נותן מענה אישי ומהיר, מכיר אותו ואת ה-IT שלו, וכבונוס אפשר להתנהל איתו בעברית".
הפתרון שבזק בינלאומי מציעה מקיף ביכולות הטכנולוגיות שלו, ומאפשר רפלקציה בזמן אמת של כמעט 0 על קווי Point2Point ו-RTO של חצי שעה ללא תלות בחומרה או בתוכנה שברשותכם. כמו כן תקבלו ניהול מלא של סביבת ה-DR, יכולת רפלקציה למערכות NFS/CIFS, יכולת בחירת רפלקציה לשרתים קריטיים בלבד, לבחירתכם, ועוד.

בואו נדבר על טכנולוגיה
שוחחנו בנושא גם עם אורי שי, מנכ”ל חברת סינגולר, המייצגת את Double Tech בישראל ומספקת לבזק בינלאומי את הפתרון הטכנולוגי להתאוששות מאסון.

– אורי, מה היתרון הטכנולוגי של המוצר שלך?

"היבט ראשון הוא צוות מומחים של DR, השני הוא תמיכה מסביב לשעון, והשלישי הוא אחריות מקצה לקצה על כל הפתרון – בין אם מדובר בסיסטם, תקשורת או אבטחת מידע. במילים אחרות: אחריות מלאה של בזק בינלאומי. אם אנחנו מדברים על המודל הענני – אז במקום לרכוש ציוד, תקשורת ותוכנות בעלות גבוהה, בזק בינלאומי מספקת מודל של תשלום חודשי קבוע, ללא הוצאה ראשונית גדולה או השקעה. זה מודל של Pay Per Use. ולגביי הטכנולוגיה עצמה – מדובר בטכנולוגיה עלית של Double Take. הפתרון שלנו מבוסס על רפלקציה של Real Time Byte Level Replication, לעומת הפתרונות המתחרים, שהם Snapshot או Block Level.
אנחנו היחידים בעולם ששומרים על DB Consistency, מה שאומר שכל המוצרים משכפלים ומעבירים את ה- Data לצד השני. בשורה התחתונה: העסק שלך לעולם לא מאבד את ה-Data, כשבפתרונות אחרים עלול 'ללכת לפח' Data של שעות שלמות או אפילו של יום שלם."

רוצים לשמוע עוד על הפיתרון המשתלם להתאוששות מאסון? לחצו כאן >>
אורי שי, מנכ"ל "סינגולר": "אנחנו היחידים בעולם ששומרים על DB Consistency"

אין ספק, הדברים של אורי מרשימים מאוד. אבל אותנו מעניין לשמוע גם מה אומרים הלקוחות. ליאור עובדיה, מנהל מערכות המידע בקבוצת אדלר חומסקי, הסביר כי בחר בפתרון ה-Be-DR של בזק בינלאומי מכיוון שמדובר בחברה יציבה ומתקדמת, שאיתה יש לו ניסיון קודם מוצלח.

למה זה הפתרון הכי נכון עבורך?
"קודם כל, כי הרפליקציה מתבצעת בזמן אמת", מסביר ליאור. "בנוסף, קיבלנו פתרון מאוד חכם לאחסון. האחסון שלנו מורכב, והיה צורך בפתרון לכמויות טרה מאוד גדולות. ככל שהחומרים כבדים יותר, מורכב יותר לבצע רפליקציה ברמת התשתית, אבל בזק בינלאומי יצרו צינור מהיר ואמין בינינו לבינם.
זה מוצר דאבל-טק, שיודע לתת פתרונות לשני הכיוונים, ולעשות רוורס ברמה שאם השרתים המקומיים שלי לא נפגעו בצורה בלתי הפיכה, ואני מעלה אותם שוב אחרי כמה שעות, הדאטה שנשמר בשרת הרפליקציה יוחזר אליהם, והרפליקציה תמשיך מאותה נקודה, כך שדבר לא הולך לאיבוד. זה מאפשר לי חזרה מהירה ונוחה לעבודה מקומית. הם גם מתחייבים לחזרה לעבודה בצורה מלאה תוך 45 דקות."

ליאור עובדיה, מנהל מערכות מידע ב'אדלר חומסקי': "היה צורך בפתרון לכמויות טרה מאוד גדולות" | צילום: יח"צ

ומה עוד?
“הדברים הקטנים. למשל קונסולת ניהול שמראה ללקוח בכל שלב מה קורה ברפליקציה. על זה אני מוסיף גם את השירות שלהם, המקצועיות של האנשים שם, ואת העובדה שההטמעה הייתה מאוד מהירה וחלקה, למרות הכמויות והמורכבות של החומרים שהועברו.”

יצא לך לבדוק את הדברים?
“לשמחתי לא בזמן אמת. כן עשינו טסט וראינו שהכול עובד, ונבצע טסט נוסף בקרוב. היום במקרה הייתה לי תקלה באחד השרתים, ואחרי רבע שעה קיבלתי טלפון מבזק בינלאומי, הם אמרו לי שהשרת למטה. לא הייתי צריך להרים גיבוי, אבל שמחתי מאוד לגלות שמישהו שם עומד ובודק מה קורה עם הלקוחות”.

השורה התחתונה? עם פתרון של Be-DR של בזק בינלאומי אתם מקבלים את כל יתרונות ההתאוששות מאסון, ובזק בינלאומי מקבלת את כאב הראש שדורשת ההתעסקות בתוכנית. התוצאה בפועל היא עלות נמוכה המאפשרת לכל ארגון להטמיע את הפתרון, ולכם, כמנהלי ה-IT, לישון בשקט.